Read, read, then read some more

08 noiembrie

Ma gandesc daca sa preiau sau nu aceasta leapsa inca de cand am vazut-o pe blogul Andreei. De ce ezit? In fond sunt genul care devoreaza orice carte ii pui in mana. Sunt capabila sa stau toata noaptea treaza ca sa citesc o carte care imi place si cand zic asta nu exagerez deloc. Ceea ce m-a pus in dificultate este faptul ca eu nu am o carte preferata. Am stat si m-am gandit si imi plac o multime, zeci de carti. In functie de momentul citirii, al varstei, a starii mele sufletesti, a fost o preferata. Dar am hotarat totusi sa fac tag-ul, nu m-am putut abtine pana la urma.

sursa pinterest.com

1. Cand faci o pauza de la citit, folosesti un semn de carte sau indoi un colt al paginii?
Nici una, nici alta. Pur si simplu inchid cartea, iar atunci cand reiau cititul reusesc ca prin minune sa o deschid la pagina sau in apropierea paginii unde ramasesem. E magie :)

2. Ai primit in ultimul timp o carte? Daca da, care a fost aceasta?
Nu, in ultimul timp nu imi amintesc sa fi primit vreo carte.

3. Citesti in baie?
Da, cu cea mai mare placere. Mi se intampla sa stau si doua ore in cada daca ma prinde o carte. De multe ori imi dau seama ca s-a racit si apa.

4. Te-ai gandit vreodata sa scrii o carte? Daca da, despre ce este vorba?
Cred ca am si apucat sa scriu vreo 10 pagini, dar am renuntat. Era o poveste de dragoste cu implicatii supranaturale.

5. Care este cartea ta preferata?
Eeee...aici intervine problema descrisa  mai sus. Nu am o carte preferata, ci mai multe. Pot sa va spun ce carte m-a marcat, poate si pentru ca am citit-o pe la 14-15 ani, deci terenul a fost propice: Dostoievski - Crima si Pedeapsa.

6. Iti place sa recitesti unele carti?
Cateodata, dupa o perioada mare de timp cand anumite detalii mi s-au sters din memorie.

7. Ce parere ai despre o intalnire cu autorii cartilor pe care le apreciezi si ce le-ai spune?
Atunci cand citesc o carte imi formez propria versiune, propria lume, iar personajele arata asa cum vreau eu. Nu stiu daca as vrea sa ma intalnesc cu unul dintre autori. Poate aflu ca ceea ce mi-am imaginat nu se potriveste cu ceea ce au vrut ei sa spuna si as fi tare dezamagita. Oricum, daca totusi s-ar intampla, mi-ar placea sa stiu cum le-a venit ideea subiectului cartii.

8. Iti place sa vorbesti despre ceea ce citesti si cu cine?
Imi place sa schimb impresii cu sora mea (care este si ea un mare fan al cititului) sau sa ii povestesc prietenului meu ceea ce m-a impresionat.

9. Care sunt lucrurile care te determina sa alegi o carte anume?
Nu exista. As putea citi aproape orice fel de beletristica, chiar daca imi mor doi neuroni pe parcurs :)

10. Care crezi ca este o "lectura obligatorie", o carte pe care toata lumea trebuie sa o citeasca?
O sa radeti, dar o sa spun Winnetou de Karl May. Asta pentru ca a fost cartea copilariei mele si mi-a deschis si mai mult apetitul pentru lectura.

11. Care este locul tau preferat pentru lectura?
Patul.

12.  Cand citesti, asculti muzica sau preferi linistea?
Daca am de ales, imi place sa fie liniste. O carte buna iti ofera tot "zgomotul" de care ai nevoie.

13. Ai citit carti in format electronic?
Da, o multime. Cam 4-5 dintre cartile Annei Rice, o multime ale lui John Grisham si cateva ale lui Orson Scott Card.

14. Citesti numai carti cumparate sau si imprumutate?
Si, si. Nu fac discriminari.

15. Fa un top ale celor mai bune carti/serii pe care le-ai citit vreodata.
Aici o sa trisez un pic si o sa spun mai multe. Pe Dostoievski l-am mentionat mai sus, deci nu se mai adauga la topul de mai jos.
1. Cartile lui James Clavell (Changi/King Rat, Shogun, Tai-Pan)
2. Sa ucizi o pasare cantatoare - Harper Lee
3. Pe aripile vantului  - Margaret Mitchell
4. Cartile lui Sven Hassel (Ofera o alta perspectiva asupra razboiului. Le-am descoperit in liceu si am fost socata sa descopar ca germanii nu erau "aia rai" si ca si ei urau razboiul.)
5. Stapanul inelelor - J.R.R. Tolkien


Va pup!

You Might Also Like

0 comentarii