Machiaj de vara: prospetime si pasteluri

11 mai

Cand vine vorba despre trenduri, fie ele in moda sau machiaj, parerea mea este ca nu trebuie sa le copiem, ci sa le adaptam in functie de fizionomie, personalitate si stil. De aceea, in fiecare sezon aleg ceea ce imi place si mi se potriveste. Deoarece temele din cadrul Scolii de Beauty Blogging by L'Oreal Paris reprezinta o provocare de a-mi depasi limitele, pentru postarea de astazi am decis sa aleg un machiaj in tendinte, simplu, dar nu tocmai din zona mea de confort.

Este vorba despre fasii de piele, satin sau chiar stickere in culori pastelate care, aplicate pe pleoape, inlocuiesc creionul sau tusul de ochi. Deoarece, ca si voi, nu am acces la asemenea materiale, iar timpul alocat pregatirii din fiecare dimineata este destul de limitat, m-am gandit cum sa replic acest machiaj cu fardurile din kit-ul meu.


1. Pregatirea tenului

Desi perceptia generala este faptul ca machiajul incepe cu fondul de ten, eu cred ca primul pas este o piele ingrijita. De aceea, este necesar ca fata sa fie curata (eu m-am demachiat cu apa micelara de la L'Oreal) si hidratata (folositi o crema light, care sa intre repede si bine in piele). Eu am testat uleiul de fata de la L'Oreal, deoarece machiajul propus de mine presupune si un ten luminos si fresh. Nu uitati sa asteptati in jur de 10 minute, astfel incat produsele folosite sa intre in piele si sa nu interfereze cu machiajul.


2. Aplicarea bazei de machiaj si a fondului de ten.

Inainte de aplicarea fondului de ten, eu folosesc o baza de machiaj. Aceasta are rolul de a acoperi porii (si in cazul meu, chiar am nevoie!) si de a spori rezistenta celorlalte produse. Asa cum ii zice si numele, L'Oreal perfecting base este perfecta pentru mine.


Urmatoarea etapa este este folosirea unui fond de ten. Este foarte important ca acesta sa fie culoarea si textura potrivita. In cazul in care inca aveti dubii cu privire la ce trebuie sa alegeti, mai jos am enumerat cateva ponturi:
Identificati tonul de baza al tenului vostru. Primul pas este sa va uitati la venele de pe atebrat. Daca culoarea acestora este albastra, iar pielea este mai transparenta, inseamna ca tonul tenului vostru  este albastru (rece), iar daca aceasta este verde, inseamna ca aveti un ton galben (cald). In cazul in care nu puteti identifica culoarea, inseamna ca aveti un ton neutru. 
Identificati tipul tenului. Este important sa stiti daca tenul vostru este uleios, mixt, normal sau uscat. In functie de asta trebuie sa alegeti textura si finish-ul fondului de ten. De asemenea, trebuie sa decideti si ce tip de acoperire vreti (mica, medie, mare).
Identificarea nuantei corecte. Daca stiti tonul de baza si tipul tenului, pasul urmator este sa alegeti culoarea corecta. In cazul in care credeti ca vi s-ar potrivi doua nuante, cel mai bine este sa le incercati in zona maxilarului (cu prelungire pe gat), una langa alta. La lumina naturala veti observa care arata cel mai bine.


In realizarea machiajului de astazi eu am ales un fond de ten cu ton galben, acoperire mica spre medie, pentru un ten normal. Deoarece mi-am dorit un finish cat mai natural si fara defecte, am folosit un buretel de machiaj umezit. Alte modalitati de aplicare ar fi pensulele sau chiar si degetele. Am avut grija sa intind produsul foarte bine, inclusiv pe gat, astfel incat sa nu apara efectul de masca, in care fata are o culoare, iar gatul alta culoare.


3. Aplicarea anticearcanului si conturarea

Pentru ca am fost "binecuvantata" cu cearcane, trebuie sa folosesc si un anticearcan pentru a arata decent. Acesta trebuie sa fie 1-2 tonuri mai deschis decat fondul de ten, pentru a lumina zona de sub ochi.
Conturarea fetei se face cu un produs crema sau pudra mat, mai inchis decat culoarea fondului de ten. Ideea este sa cream umbre acolo unde avem nevoie sa corecta trasaturile. Eu am folosit un produs crema, deoarece efectul este mult mai natural, iar zonele alese au fost maxilarul (pentru ca am fata patratoasa in partea de jos) si sub osul pometelui. Si aici este nevoie sa insistati, astfel incat sa imprastiati produsul suficient de mult incat sa nu se vada nicio linie clara.



4. Sprancenele

Creionul de sprancene (sau pudra, dupa preferinte) trebuie folosit pentru a corecta forma acestora, fara insa a exagera. Niste sprancene "desenate" vor atrage atentia intr-un mod negativ.

5. Machiajul ochilor

Avand ca inspiratie machiajul Dior primavara-vara 2015, a trebuit sa aleg ce culoare voi folosi pentru a recrea cu ajutorul fardurilor acel sticker. Intrucat culoarea ochilor mei este impura (in functie de lumina pot fi mai albastri sau mai verzi), am decis sa scot in evidenta verdele din ei folosit un fard roz. 
Ca sa va dati seama ce culoare vi s-ar potrivi cel mai bine, ar trebui sa va identificati culoarea ochilor in schema de mai jos si sa alegeti corespondentul din partea opusa (exemplu: albastru - portocaliu,  auriu; verde - rosu, mov, roz). 


In functie de tipul de pleoape, este bine sa aveti la indemana si un primer, atfel incat fardul sa fie mai intens si sa reziste toata ziua. De asemenea, pentru a neutraliza culoarea naturala a pleoapelor, am aplicat un fard nude.


Pentru a crea un efect lucios, am trasat o linie chiar deasupra genelor, cu ajutorul unui fard crema. Pe deasupra acestuia am presat doua farduri roz pudra, astfel incat sa capete intensitatea dorita.


Pe conjunctiva de sus am folosit un creion negru, iar sub linia genelor de jos am trasat o linie discreta cu aceeasi culoare. 


Pentru a termina machiajul ochilor, am folosit doua mascara: L'Oreal Telescopic pentru genele de jos si Miss Manga Mega Volume pentru cele de sus.


4. Fardul de obraz, iluminatorul si rujul

Unele persoane prefera sa aplice fardul de obraz in aceeasi etapa cu fondul de ten, insa eu fac asta numai dupa ce am gata machiajul ochilor. Pentru look-ul de astazi am optat pentru o nuanta piersica. Pe umerii obrajilor, pe nas (partea de sus) si deasupra buzelor, am folosit un iluminator discret.

Pentru ruj am ales un roz-piersica discret, care sa complimenteze restul machiajului. 


Scopul meu a fost de a crea un machiaj proaspat si usor de facut, potrivit atat pentru o seara in oras, cat si pentru serviciu. Cred ca ar fi iesit la fel de frumos si cu un portocaliu, insa parca nu am gasit o nuanta pe placul meu in paletele pe care le detin. Probabil ca e timpul sa merg la cumparaturi! :)

Cum vi se pare?

Acest articol a fost scris pentru Scoala de Beauty Blogging by L'Oréal Paris.
Ma puteti vota AICI (randul trei, Delia Dobrinoiu) sau direct, apasand pe butonul din partea dreapta a blogului.

Surse imagini: 1, 2, 3, 4

You Might Also Like

0 comentarii